ريسپريدون

ابن سينا

ريسپريدون

۴ بازديد

اگر كودك مفناميك اسيد علائمي مانند خواب‌آلودگي، لرزش يا حركات غيرارادي ماهيچه‌اي دارد، به پزشك خود اطلاع دهيد.

اين دارو را بدون نظر پزشك به كودك ندهيد.

چگونه ريسپريدون را مصرف كنم؟

ريسپريدون را دقيقاً طبق دستور پزشك مصرف كنيد. تمام دستورالعمل هاي روي برچسب نسخه خود را دنبال كنيد و همه راهنماهاي دارو يا برگه هاي دستورالعمل را بخوانيد.

ريسپريدون را مي توان با غذا يا بدون غذا مصرف كرد.

يك قرص متلاشي كننده خوراكي را فقط زماني از بسته بندي خارج كنيد كه آماده مصرف دارو هستيد. قرص را در دهان خود بگذاريد و اجازه دهيد بدون جويدن حل شود. با حل شدن قرص چندين بار آن را قورت دهيد.

داروي آمپول پتيدين مايع را با دقت اندازه گيري كنيد. از سرنگ دوز ارائه شده استفاده كنيد يا از دستگاه اندازه گيري دوز دارو (نه قاشق آشپزخانه) استفاده كنيد.

داروي مايع را با كولا يا چاي مخلوط نكنيد.

ممكن است چند هفته طول بكشد تا علائم شما بهبود يابد. به استفاده از دارو طبق دستور ادامه دهيد و در صورت عدم بهبود علائم به پزشك خود اطلاع دهيد.

در دماي اتاق به دور از رطوبت، گرما و نور نگهداري شود. داروي مايع را براي فريز كردن ايمي پرامين مصرف نكنيد.

علائم حمله قلبي (درد قفسه سينه ريسپريدون يا احساس سنگيني، گسترش درد به فك يا شانه، حالت تهوع، تعريق، احساس بيماري عمومي).

براي اندانسترون اطمينان لووتيروكسين از بي خطر بودن لووتيروكسين براي شما، اگر تا به حال داشته ايد به پزشك خود اطلاع دهيد:

ندول تيروئيد؛

بيماري قلبي، لخته شدن خون يا نيستاتين اختلال لخته شدن خون؛

ديابت (ممكن است با شروع مصرف اين دارو، دوز انسولين يا داروهاي خوراكي ديابت تغيير كند).

بيماري سفالكسين كليوي؛

كم خوني (كمبود گلبول هاي قرمز)؛

پوكي استخوان يا تراكم معدني استخوان كم؛

مشكلات غده هيپوفيز؛ يا

هر گونه حساسيت غذايي يا دارويي

اگر اخيراً پرتودرماني با يد (مانند I-131) دريافت كرده ايد، به پزشك خود اطلاع فاموتيدين دهيد.

اگر در حين مصرف لووتيروكسين باردار شديد، مصرف دارو را بدون نظر پزشك قطع نكنيد. پايين بودن سطح هورمون تيروئيد در دوران بارداري مي تواند به مادر و جنين آسيب برساند. دوز مورد نياز شما ممكن است در دوران بارداري متفاوت باشد.

در صورت اس امپرازول شيردهي به پزشك خود اطلاع دهيد. نيازهاي دوز شما ممكن است در دوران شيردهي متفاوت باشد.

اين دارو را بدون توصيه پزشكي به كودك ندهيد. Tirosint براي استفاده توسط افراد كمتر از 6 سال تاييد نشده است.

هشدارهاي بارداري و شيردهي با لووتيروكسين (جزئيات بيشتر)

چگونه بايد لووتيروكسين مصرف كنم؟

لووتيروكسين را دقيقاً همانطور كه براي شما تجويز شده است مصرف كنيد. تمام دستورالعمل هاي روي برچسب ناپروكسن نسخه خود را دنبال كنيد و همه راهنماهاي دارو يا برگه هاي دستورالعمل را بخوانيد. پزشك ممكن است گهگاه دوز مصرفي شما را تغيير دهد.

لووتيروكسين خوراكي به صورت خوراكي مصرف مي شود. تزريق به صورت تزريق در وريد انجام مي شود. لووتيروكسين معمولاً تنها در صورتي تزريق مي شود كه نتوانيد دارو را از طريق خوراكي مصرف كنيد.

لووتيروكسين خوراكي اگر آن را با معده خالي، 30 تا 60 دقيقه قبل از صبحانه مصرف متوكاربامول كنيد، بهترين اثر را دارد. دستورالعمل هاي دوز پزشك خود را دنبال كنيد و سعي كنيد دارو را هر روز در ساعت معيني مصرف كنيد.

قرص يا كپسول را به طور كامل با يك ليوان پر (8 اونس) آب قورت دهيد. قرص ممكن است خيلي سريع حل شود و در گلوي شما متورم شود.

داروي متفورمين مايع را با دقت اندازه گيري كنيد. از سرنگ دوز ارائه شده استفاده كنيد يا از دستگاه اندازه گيري دوز دارو (نه قاشق آشپزخانه) استفاده كنيد.

دوز لووتيروكسين بر اساس وزن در كودكان است. در صورت افزايش يا كاهش وزن، دوز مورد نياز كودك شما ممكن است تغيير كند.

ممكن است چندين هفته طول بكشد تا بدن شما به لووتيروكسين پاسخ دهد. حتي اگر احساس خوبي داريد به استفاده از اين دارو ادامه دهيد. ممكن است لازم باشد تا آخر عمر از اين دارو استفاده كنيد.

ممكن است نياز به آزمايشات پزشكي مكرر داشته باشيد. به هر لوراتادين پزشك، دندانپزشك يا جراحي كه شما را درمان مي كند، بگوييد كه از اين دارو استفاده مي كنيد.

در دماي اتاقي به دور از گرما و رطوبت، نگهداري شود.

اين دارو را با فرد ديگري به اشتراك نگذاريد، حتي اگر علائم مشابه شما را داشته باشد.

اطلاعات دقيق دوز لووتيروكسين

اگر يك نوبت را فراموش كنم چه اتفاقي مي افتد؟
در اسرع وقت دارو را مصرف كنيد، اما اگر تقريباً زمان نوبت بعدي فرا رسيده است، دوز فراموش شده را ناديده بگيريد. دو دوز را در يك زمان مصرف نكنيد.

علائم مصرف بيش از حد ممكن است شامل سردرد، گرفتگي عضلات پا، لرزش، احساس عصبي يا تحريك پذيري، درد قفسه سينه، تنگي پنتوپرازول نفس و ضربان قلب تند يا تند باشد.

از چه چيزي بايد اجتناب كرد
از محصولات غذايي زير كه مي توانند باعث جذب كمتر لووتيروكسين در بدن شوند خودداري كنيد: آب گريپ فروت، شير خشك سويا، آرد سويا، كنجاله پنبه دانه، گردو و غذاهاي پر فيبر.

از نيستاتين تا زماني كه پزشكتان دستور داده است استفاده كنيد، حتي اگر احساس بهتري داريد. اگر مصرف نيستاتين را خيلي زود متوقف كنيد يا دوزهاي مصرفي آتورواستاتين را حذف كنيد، ممكن است عفونت شما به طور كامل درمان نشود.

اين دارو ممكن است براي مصارف ديگر تجويز شود. از دكتر و يا داروساز خود براي اطلاعات بيشتر بپرسيد.

چه اقدامات احتياطي خاصي را بايد رعايت كنم؟

قبل از استفاده از نيستاتين، اگر به نيستاتين، هر داروي ديگر يا هر يك از تركيبات موجود در قرص يا سوسپانسيون نيستاتين حساسيت داريد، به پزشك و داروساز خود اطلاع دهيد. از داروساز خود ليستي از مواد تشكيل دهنده را بخواهيد.

به پزشك و داروساز خود بگوييد كه چه داروهاي ديگري با نسخه و بدون نسخه، ويتامين ها، مكمل هاي غذايي و محصولات گياهي مصرف مي كنيد يا قصد داريد والپروات سديم مصرف كنيد.

اگر باردار هستيد، قصد بارداري داريد يا در حال شيردهي هستيد به پزشك خود اطلاع دهيد. اگر در حين استفاده از نيستاتين باردار شديد، با پزشك خود تماس بگيريد.

چه دستورات غذايي خاصي را بايد رعايت كنم؟

مگر رواتينكس اينكه پزشك به شما دستور ديگري بدهد، رژيم غذايي عادي خود را ادامه دهيد.

اگر يك نوبت را فراموش كردم چه بايد بكنم؟

به محض يادآوري دوز فراموش شده را استفاده كنيد. با اين حال، اگر تقريباً زمان مصرف نوبت بعدي فرا رسيده است، دوز فراموش شده گراس را رها كنيد و برنامه دوز منظم خود را ادامه دهيد. براي جبران دوز فراموش شده از دوز استفاده نكنيد.

اين دارومي تواند چه عوارض جانبي داشته باشد؟

نيستاتين ممكن است عوارض جانبي ايجاد كند. اگر هر يك از اين علائم شديد است يا از بين نمي رود، به پزشك خود اطلاع دهيد:

اسهال
حالت تهوع
نفخ يا درد پردنيزولون معده

برخي از عوارض جانبي مي تواند جدي باشد. اگر هر يك از اين علائم را تجربه كرديد، استفاده از نيستاتين را متوقف كنيد و بلافاصله با پزشك خود تماس بگيريد:

تحريك يا سوزش دهان
كندوها
راش يا خارش
مشكل در تنفس يا بلع

نيستاتين ممكن است كلرديازپوكسايد عوارض جانبي ديگري ايجاد كند. در صورت بروز هرگونه مشكل غيرعادي در حين استفاده از اين دارو با پزشك خود تماس بگيريد.

در مورد نگهداري و دفع اين دارو چه چيزهايي بايد بدانم؟

اين دارو را در ظرفي كه در آن آمده، محكم بسته و دور از دسترس كودكان نگهداري كنيد. آن را در كلوميپرامين دماي اتاق و به دور از گرما و رطوبت اضافي (نه در حمام) نگهداري كنيد. اجازه ندهيد نيستاتين يخ بزند.

مهم است كه تمام داروها را از ديد و دسترس كودكان دور نگه داريد، زيرا بسياري از ظروف (مانند قرص هاي هفتگي و قطره هاي چشمي، كرم ها، چسب ها و استنشاق ها) در برابر كودك مقاوم نيستند و كودكان خردسال مي توانند آنها را به راحتي باز كنند.

براي محافظت از كودكان خردسال در برابر مسموميت، هميشه درپوش‌هاي ايمني سفترياكسون را قفل كنيد و فوراً دارو را در مكاني امن قرار دهيد.

داروهاي غير ضروري بايد به روش هاي خاصي دور ريخته شوند تا اطمينان حاصل شود كه حيوانات خانگي، كودكان و ساير افراد نمي توانند آنها را مصرف كنند.

در حالي كه اين دارو را مصرف مي كنيد، ممكن است به دماي شديد مانند شرايط بسيار گرم يا سرد حساسيت بيشتري داشته باشيد.

از سرد شدن بيش از حد، گرم شدن بيش از حد يا كم آبي خودداري كنيد. به خصوص در هواي گرم و در حين ورزش مايعات فراوان بنوشيد. در حين مصرف اين دارو، گرم شدن بيش از حد خطرناك و كم آبي بدن آسان تر است.

ريسپريدون ممكن است تفكر يا واكنش شما را مختل كند. اگر رانندگي مي كنيد يا كاري انجام مي دهيد كه نياز به هوشياري دارد، مراقب باشيد. نوشيدن الكل مي تواند عوارض جانبي خاصي از اين دارو را افزايش دهد.

اگر تب، سفت شدن ماهيچه ها، گيجي، تعريق، ضربان قلب سريع يا ناهموار، حركات بي قرار عضلات صورت يا گردن، لرزش (لرزش كنترل نشده)، مشكل در بلع، احساس سبكي سر داريد، مصرف اين دارو را متوقف كنيد و فوراً با پزشك خود تماس بگيريد. يا غش كردن

داروهاي مرتبط / مشابه
كاپليتا، فلوكستين، ونلافاكسين، كوتياپين، لاموتريژين، ابيليفاي، پروزاك

قبل از مصرف اين دارو
اگر به ريسپريدون حساسيت داريد، نبايد از آن استفاده كنيد.

ريسپريدون ممكن است خطر مرگ را در افراد مسن مبتلا به نورتريپتيلين روان پريشي مرتبط با زوال عقل افزايش دهد و براي اين استفاده تاييد نشده است.

براي اطمينان از بي خطر بودن اين دارو براي شما، اگر تا به حال داشته ايد به پزشك خود اطلاع دهيد:

بيماري قلبي، فشار خون بالا، مشكلات ريتم قلب، سكته مغزي يا حمله قلبي؛

ديابت (يا عوامل خطر مانند چاقي يا سابقه خانوادگي ديابت)؛

تعداد كم گلبول هاي سفيد خون (WBC)؛

بيماري كبد يا كليه؛

تشنج؛

سرطان پستان؛

تراكم معدني استخوان كم؛

مشكل در بلع؛

بيماري پاركينسون؛ يا

اگر كم آب هستيد

قرص تئوفيلين جي تجزيه كننده خوراكي ريسپريدون ممكن است حاوي فنيل آلانين باشد. در صورت ابتلا به فنيل كتونوري (PKU) به پزشك خود اطلاع دهيد.

مصرف داروهاي ضد روان پريشي در طول 3 ماه آخر بارداري ممكن است باعث ايجاد مشكلاتي در نوزاد شود، مانند علائم ترك، مشكلات تنفسي، مشكلات تغذيه، گيجي، لرزش و لنگي يا سفت شدن عضلات.

با اين حال، در صورت قطع مصرف دارو در دوران بارداري، ممكن است علائم ترك يا مشكلات ديگري داشته باشيد. اگر در حين مصرف ريسپريدون باردار شديد، بدون نظر پزشك مصرف آن را قطع نكنيد.

اگر باردار هستيد، ممكن است نام شما در دفتر ثبت بارداري براي فلوكستين رديابي اثرات ريسپريدون بر جنين ذكر شود.

اين دارو ممكن است به طور موقت بر باروري (توانايي بچه دار شدن) در زنان تأثير بگذارد.

ريسپريدون مي تواند وارد شير مادر شود و ممكن است عوارض جانبي در كودك ايجاد كند. اگر در حين استفاده از اين دارو شير مي‌دهيد.

عوارض جانبي لووتيروكسين

در صورت داشتن علائم واكنش آلرژيك به لووتيروكسين، كمك فوري پزشكي دريافت كنيد: كهير. تنفس دشوار؛ تورم صورت، لب ها، زبان يا گلو.

لووتيروكسين ممكن است عوارض جانبي جدي ايجاد كند. اگر موارد زير را داريد فوراً با پزشك خود تماس بگيريد:

ضربان قلب سريع يا نامنظم؛

درد قفسه سينه، درد گسترش به فك يا شانه شما؛

تنگي نفس؛

تب، گرگرفتگي، تعريق؛

لرزش، يا اگر احساس ديكلوفناك سرماي غيرعادي مي كنيد.

ضعف، خستگي، مشكلات خواب (بي خوابي)؛

مشكلات حافظه، احساس افسردگي يا تحريك پذيري؛

سردرد، گرفتگي عضلات پا، درد عضلاني؛

احساس عصبي يا واژن تحريك پذيري؛

اطلاعات دقيق دوز ريسپريدون

اگر يك نوبت را فراموش كنم چه اتفاقي مي افتد؟
در اسرع وقت دارو را مصرف كنيد، اما اگر تقريباً زمان نوبت بعدي فرا رسيده است، دوز فراموش شده را ناديده بگيريد. دو دوز را در يك زمان مصرف نكنيد.

قبل از تمام شدن كامل دارو، نسخه خود را دوباره پر كنيد.

اگر بيش از حد مصرف كنم چه اتفاقي مي افتد؟
به دنبال مراقبت هاي پزشكي اورژانسي باشيد يا با خط راهنماي Poison به شماره 1-800-222-1222 تماس بگيريد.

علائم مصرف بيش از حد ممكن است شامل خواب‌آلودگي شديد، ضربان قلب سريع، احساس سبكي سر، غش، و حركات ماهيچه‌اي بي‌قرار در چشم‌ها، زبان، فك يا گردن باشد.

از چه چيزي بايد اجتناب كرد
از رانندگي يا فعاليت هاي خطرناك تا زماني كه بدانيد ريسپريدون چه تأثيري بر شما خواهد داشت خودداري كنيد. واكنش هاي شما ممكن است مختل شود.

از بلند شدن خيلي سريع از حالت نشسته يا دراز كشيده خودداري كنيد، در غير اين صورت ممكن است احساس سرگيجه كنيد. سرگيجه يا خواب آلودگي شديد مي تواند باعث افتادن، شكستگي يا آسيب هاي ديگر شود.

از نوشيدن الكل خودداري كنيد. عوارض جانبي خطرناكي ممكن اس امپرازول است رخ دهد.

در حالي كه ريسپريدون مصرف مي كنيد، ممكن است نسبت به دماي شديد مانند شرايط بسيار گرم يا سرد حساسيت بيشتري داشته باشيد. از سرد شدن بيش از حد، گرم شدن بيش از حد يا كم آبي خودداري كنيد. به خصوص در هواي گرم و در حين ورزش مايعات فراوان بنوشيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد