كاشت

ابن سينا

كاشت

۴ بازديد

فوليكول هاي موي كاشته شده بايد پس از كاشت مو محافظت شوند و نكات زيادي براي تسريع روند بهبودي بايد در نظر گرفته شود. براي حصول نتيجه كامل لازم است تمام توصيه ها را دنبال كنيد.

مراقبت هاي پس از پيوند را قطعا نبايد ناديده گرفت. براي جلوگيري از تماس يا تأثير نامطلوب بر فوليكول‌هاي مو پس از عمل، بايد به شدت از دست زدن به موهاي خود دوري كنيد.

در سه روز اول موها نبايد شسته شوند. شستن موها در جهت صحيح و ملايم بودن لازم است.

فوليكول هاي موي شما ممكن است در تماس با مواد تخت در حالت دراز كشيدن آسيب ببينند. از يك بالش كوچك و نرم استفاده كنيد و به پشت دراز بكشيد. كاشت مو خوابيدن رو به پايين توصيه نمي شود. قسمت بالايي و كناره هاي سر در اثر تماس با بالش آسيب مي بيند.

كاشت مو چگونه انجام مي شود؟

چندين سال است كه هيچ درمان قطعي براي ريزش مو پيدا نشده است. با اين حال، با پيشرفت پزشكي و تكنولوژي، درمان كاشت مو به يك پاسخ طبيعي و دائمي منجر شده است. اين روش چالش برانگيز نيست و همچنين يك روش درماني واضح است.

اين روش درماني با انتقال ريشه از ناحيه اي كه در برابر ريزش مقاوم است به ناحيه اي كه ريزش مو خود را نشان داده است، انجام مي شود.

ريشه ها معمولاً از ناحيه پشت سر گرفته مي شوند. دليل ريشه زدن از اين ناحيه وجود هورمون DHT در موهاي پشت گردن است.

از آنجايي كه فوليكول هاي موي خود شخص در كاشت مو استفاده مي شود، رد كردن يك گزينه نيست.

قبل از كاشت مو چه نكاتي را بايد در نظر گرفت؟

به دليل مشكلات سلامتي، مراقبت نادرست از مو يا دلايل ژنتيكي بايد قبل از درمان كاشت مو به جزئيات زيادي توجه كرد.

قبل از عمل بايد از مصرف الكل خودداري كرد. مصرف داروهاي ضد انعقاد بايد تحت نظر پزشك قطع شود.

هيچ محصول شيميايي نبايد استفاده شود. از مواد شيميايي مانند ژله و اسپري نبايد استفاده كرد. اگر فرد بيماري دارد يا دارو مصرف مي كند، حتما بايد پزشك خود را در جريان اين وضعيت قرار دهد.

براي جلوگيري از آسيب رساندن به كاشت مو فوليكول هاي مو، بايد با لباس هاي شسته و راحت كه به راحتي پوشيده و درآورده مي شوند، به عمل بياييد.

استعمال دخانيات مي تواند بر درمان تأثير منفي بگذارد، بنابراين قبل از انجام عمل بايد مدتي از سيگار كشيدن خودداري كرد. حداقل يك هفته قبل از عمل بايد از سيگار كشيدن خودداري شود.

خوردن قبل از شروع عمل توصيه مي شود. كاشت مو اگر عمل شما بعد از ظهر يا ديروقت انجام مي شود، مي توانيد قبل از رفتن يك ميان وعده سبك ميل كنيد.

پيوند به چه معناست؟

گرافت در فرآيند كاشت مو استفاده مي شود. بافتي است كه با خون ارتباطي ندارد. پيوندي كه حاوي فوليكول هاي پوست و مو است، مي تواند بين 1 تا 4 فوليكول مو داشته باشد.

پوشيدن لباس هاي راحت مانند پيراهن به جاي لباس هايي مانند ژاكت و تي شرت هاي يقه دار توصيه مي شود كه ممكن است به فوليكول هاي مو آسيب برساند و آنها را در معرض خطر قرار دهد.

براي تسريع روند بهبودي فوليكول‌هاي مو و جلوگيري از آسيب، كاشت مو بايد از تعريق، رطوبت بيش از حد، محيط‌هاي گرم و سرد خودداري شود.

مو از نظر سلامت و زيبايي بسيار مهم است و با كاشت مو ظاهري طبيعي ايجاد مي كند. از آنجايي كه اين يك عمل جراحي است، بايد توسط متخصصان مجرب و در محيط بيمارستان انجام شود.

بعد از كاشت مو چه نتايجي در انتظار ماست؟

در مورد فرآيند كاشت مو كه ريزش مو را از بين مي برد، بايد تمام احتمالات را در نظر گرفت. توصيه مي شود از همه احتمالات و اقداماتي كه بايد انجام دهيد آگاه و آگاه باشيد.

در كشور ما مراكز به اندازه كافي توسعه يافته براي اين روش وجود دارد. دستيابي به هدف مورد نظر در كاشت مو با تكنولوژي روز كاملا امكان پذير است. با اين حال، براي رسيدن به اين هدف، مسائل زيادي وجود دارد كه بايد مورد توجه قرار گيرد.

براي به دست آوردن نتيجه مطلوب پس از عمل بايد جزئيات زيادي در نظر گرفته شود. ميزان كاشت موي مورد نياز براي رسيدن به نتيجه مطلوب بايد دقيقا مشخص باشد. اين وضعيت بايد به درستي ارزيابي و به بيمار توضيح داده شود.

كيفيت پيوند، استعمال دخانيات، الكل، تغذيه و شرايط ژنتيكي عواملي هستند كه مسير درمان را تحت تاثير قرار مي دهند. در صورت عدم رعايت توصيه هاي كارشناسان مربوطه توسط متصدي امر، تلاش ها به هدر مي رود. ميزان بهبودي متناسب با ميزان توصيه هاي رعايت شده خواهد بود.

از نوشيدني هاي حاوي كافئين مانند قهوه بايد تا روز قبل از عمل اجتناب شود. از يك هفته قبل از ويتامين هاي B و E خودداري كنيد زيرا جريان خون را افزايش مي دهند.

رانندگي تا 6 ساعت پس از كاشت مو توصيه نمي شود. اگر با ماشين مي‌آييد، بايد يك نفر همراهتان باشد. تمام بيماراني كه اين توصيه‌ها را رعايت مي‌كنند.

بدون انتظار شروع به عمل مي‌كنند. زمان پردازش را مي توان تا 9 ساعت افزايش داد. پس از اتمام عمل، بيمار مي تواند مرخص شود. با اين حال، او بايد مراقب محافظت از خود باشد.

آماده سازي براي روش كاشت مو

هنگام آماده شدن براي اين روش بايد جزئيات زيادي را در نظر گرفت كه نتايج قطعي و دائمي مي دهد. اين جزئيات تضمين مي كند كه درمان هم قوي و هم راحت است.

بيمار قبل از كاشت مو از نظر خطرات احتمالي بررسي مي شود. تعيين اينكه آيا فرد متصدي براي انجام اين روش مناسب است.

يا خير، يك اقدام احتياطي مهم است. اگر همه چيز خوب باشد و بيمار مشكلي نداشته باشد، اولين مرحله از عمل برداشته مي شود.

چه كساني براي كاشت مو مناسب هستند؟

كاشت مو كه به دلايل زيادي به عنوان راه حل قطعي ريزش مو شناخته مي شود، روشي نيست كه براي همه قابل اجرا باشد.

قبل از شروع اين درمان، آزمايشات توسط متخصصان انجام مي شود. فرد از نظر هرگونه خطر احتمالي بررسي مي شود.

در صورت وجود خطر، اين درمان را نبايد كاشت مو در نظر گرفت. آزمايشاتي كه انجام مي شود اطلاعاتي را در مورد وضعيت مو نشان مي دهد.

اگر ناحيه اهداكننده با ناحيه اي كه ريزش مو در آن تجربه شده است متناسب نباشد، جلسه دوم انجام مي شود يا اين روش رها مي شود.

همه مي توانند اين عمل را انجام دهند كاشت مو به جز نوزادان و افراد بسيار مسن. بسياري از روش هاي بهبود براي افرادي كه نتايج آزمايش آنها مثبت نيست در دسترس است.

مراحل اوليه كاشت مو

به بيمار توصيه مي شود تا زماني كه براي عمل مي آيد لباس هايي بپوشد كه به راحتي پوشيده و درآورد. در غير اين صورت، فوليكول هاي مو ممكن است آسيب ببينند.

قبل از عمل نبايد الكل مصرف كرد. موها بايد به اندازه اي باشد كه پزشك تجويز كرده است. همچنين به بيمار توصيه مي شود قبل از عمل غذا بخورد.

نكاتي كه بعد از كاشت مو بايد در نظر گرفت

داروها و پانسمان هاي توصيه شده توسط پزشك بايد بدون وقفه استفاده شوند. نور خورشيد مي تواند به ريشه موهاي كاشته شده آسيب برساند و بيمار بايد تا حد امكان از نور خورشيد دوري كند.

كاشت مو يك روش جراحي است كه براي تسكين دائمي افرادي كه به دليل مشكلات سلامتي، رژيم غذايي نامنظم، مراقبت نامناسب از مو يا دلايل ژنتيكي دچار ريزش مو شده اند، استفاده مي شود.

اين روش مشكل ريزش مو را كه به دلايل بهداشتي و ژنتيكي بسياري ايجاد مي شود، از بين مي برد.

گرافت مو چقدر است؟

گرافت تنها در كاشت مو استفاده نمي شود. پيوند به عنوان مفهومي كه نشان دهنده بافت و اندام هاي استخراج شده است استفاده مي شود. اين به نسبت ريشه مو شناخته شده است زيرا با بافت مو در ارتباط است.

3 فوليكول مو در گرافت ها وجود دارد كه در افراد عادي با آن مواجه مي شوند. اگر به طور متوسط ​​3 تار مو در فوليكول مو وجود داشته باشد.

نشان مي دهد كه پس از كشيدن 3000 گرافت، 9 هزار فوليكول مو به شيارها پيوند زده شده است. با اين حال، اين نتايج با توجه به وضعيت سلامت كاشت مو فوليكول هاي مو متفاوت است.

اين پيوندها بايد قبل از انجام عمل توسط متخصص آناليز و تصميم گيري شود. در طول عمل مي توان نظر خود را تغيير داد. اين تجزيه و تحليل ها شامل اطلاعات اوليه است و تغييرات مي تواند در طول فرآيند رخ دهد.

هزينه كاشت مو 3000 گرافت چقدر است؟

گرافت به ساختاري گفته مي شود كه حاوي فوليكول هاي مو و پوست است. به جز نوزادان و افراد بسيار مسن، همه با اين روش درماني سازگار مي شوند. اين به عنوان طبيعي ترين و دائمي ترين پاسخ براي مقابله با پراكندگي و ريزش مو استفاده مي شود.

به طور كلي 1500-7000 گرافت در كاشت مو استفاده مي شود. هنگامي كه تعداد گرافت ها بين 1500-2000 باشد، اين روش معمولاً با شروع طاسي همزمان مي شود، زماني كه موها به تازگي در طرفين نازك شده اند يا براي پنهان كردن جاي زخم.

در مواردي كه ريزش مو زياد باشد با 3000 گرافت موي كاشته شده نتايج موفقيت آميزي به دست مي آيد. در صورت نازك شدن مو در نواحي فوقاني و كناري، 3000 پيوند براي اكثر افراد كافي است. معمولاً نتيجه مطلوب حاصل مي شود.

مراحل اوليه كاشت مو

سرعت در اين روش ضروري است، بسياري از پرسنل به طور همزمان در طول كاشت مو كار مي كنند. فوليكول هاي مو از ناحيه اهدا كننده بدون آسيب رساندن به پوست در طول عمل استخراج مي شوند.

سپس كاشت اين ريشه ها توسط اپراتور جمع آوري مي شوند. اين ريشه ها كه گرافت ناميده مي شوند به طور متوسط ​​شامل 2-3 تار مو هستند.

مهم است كه شيارهاي باز شده در ناحيه اي كه در آن ريزش مو وجود دارد داراي عمق و اندازه مناسب باشند. آنها بايد كاملاً متناسب با ريشه كاشت مو موهاي پيوند شده باشند.

علاوه بر اين، شيارها بايد به درستي تنظيم شوند تا اطمينان حاصل شود كه ظاهر طبيعي و زيبايي دارند. اين كارايي بيشتري را فراهم مي كند.

در مرحله آخر عمل، فوليكول‌هاي موي استخراج‌شده يكي يكي با زواياي معيني در اين شيارهاي باز شده با اندازه مناسب قرار مي‌گيرند. اين روش پس از اين مراحل تكميل مي شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد