دكسترومتورفان را با يك قاشق

۳ بازديد

ال اس دي مواد مخدر : مانند يك عامل ضد اضطراب، تقويت كننده خلاقيت، تقويت كننده تلقين پذيري، تقويت كننده عملكرد و همچنين ساير كاربردهاي موفق آن مانند اعتياد به مواد مخدر و الكل و به عنوان بخشي از اوج درمان روانگردان در بيماري لاعلاج ما تاريخچه زماني و ادبيات مربوطه را در پرتو دانش موجود برجسته كرده‌ايم، و پيشنهاد مي‌كنيم كه بر اساس شواهد موجود، LSD را مي‌توان در شرايط خاص و تحت تنظيمات مناسب به صورت درماني آزمايش كرد.

شربت دكسترومتورفان براي چيست ؟ اگر قبل از اينكه مهاركننده MAO از بدن شما پاك شود، دكسترومتورفان مصرف كنيد، عوارض جانبي جدي و تهديد كننده زندگي ممكن است رخ دهد.

از چه چيزي بايد اجتناب كنم؟

از نوشيدن الكل خودداري كنيد. مي تواند برخي از عوارض جانبي دكسترومتورفان را افزايش دهد. اين دارو مي تواند عوارض جانبي ايجاد كند كه ممكن است تفكر يا واكنش شما را مختل كند. اگر رانندگي مي كنيد يا كاري انجام مي دهيد كه نياز به هوشياري و هوشياري دارد، مراقب باشيد.

از مصرف قرص هاي لاغري، قرص هاي كافئين يا ساير محرك ها (مانند دكسترومتورفان داروهاي ADHD) بدون نظر پزشك خودداري كنيد. مصرف يك محرك همراه با داروهاي سرفه مي تواند خطر عوارض جانبي ناخوشايند را افزايش دهد.


اگر يك نوبت را فراموش كردم چه بايد بكنم؟

دوز فراموش شده را رها كنيد و برنامه دوز منظم خود را ادامه دهيد. براي جبران نوبت فراموش شده دوز دوز مصرف نكنيد. عوارض قرص فيناسترايد در مردان : دست زدن به قرص هاي شكسته يا له شده فيناسترايد ممكن است به جنين آسيب برساند.

اگر از داروهاي تزريقي ديگر استفاده مي كنيد، حتماً كاتتر داخل وريدي خود را بين تزريق هر دارو بشوييد.

دوز سفترياكسون : هنگام استفاده از سفترياكسون، مايعات زيادي بنوشيد تا كليه ها به درستي كار كنند.

از اين دارو براي تمام مدت زمان تجويز شده استفاده كنيد، حتي اگر علائم شما به سرعت بهبود يابد. ناديده گرفتن دوز مي تواند خطر ابتلا به عفونت مقاوم به دارو را افزايش دهد. سفترياكسون عفونت ويروسي مانند آنفولانزا يا سرماخوردگي را درمان نمي كند.

سفترياكسون مي تواند بر نتايج برخي از آزمايشات پزشكي تأثير بگذارد. به هر پزشكي كه شما را معالجه مي كند بگوييد كه از سفترياكسون استفاده مي كنيد.

عوارض سفترياكسون : پس از مخلوط كردن سفترياكسون با يك رقيق كننده، بايد دارو را ظرف چند ساعت يا چند روز مصرف كنيد. اين بستگي به رقيق كننده و نحوه نگهداري مخلوط (در دماي اتاق، در يخچال يا يخ زده) دارد. تمام دستورالعمل هاي مخلوط كردن و ذخيره سازي ارائه شده همراه با دارو را به دقت دنبال كنيد. اگر سوالي داريد از داروساز خود بپرسيد.

اگر زني كه باردار است يا ممكن است باردار شود، قرص هاي شكسته يا له شده فيناسترايد را لمس كند، بايد بلافاصله محل را با آب و صابون بشوييد و با پزشك خود تماس بگيريد.

فيناسترايد چه عوارض جانبي دارد؟

فيناسترايد ممكن است عوارض جانبي ايجاد كند. اگر هر يك از اين علائم شديد است يا از بين نمي رود، به پزشك خود اطلاع دهيد:

  • ناتواني در داشتن يا حفظ نعوظ
  • كاهش ميل جنسي
  • مشكلات مربوط به انزال (از جمله كاهش حجم انزال)
  • درد در بيضه ها
  • افسردگي

برخي از عوارض جانبي مي تواند جدي باشد. اگر هر يك از اين علائم را تجربه كرديد، بلافاصله با پزشك خود تماس بگيريد:

مشخص نيست كه آيا دكسترومتورفان براي نوزاد متولد نشده مضر است يا خير. اگر باردار هستيد يا قصد باردار شدن را در طول درمان داريد به پزشك خود اطلاع دهيد. دكسترومتورفان ممكن است وارد شير مادر شود. اگر به نوزاد خود شير مي دهيد، بدون اطلاع پزشك از اين دارو استفاده نكنيد.

ال اس دي را مي‌توان «انتهوژن» ناميد، به اين معني كه كاربر احساس مي‌كند «گويي چشم‌ها پاك شده‌اند و فرد مي‌تواند دنيا را از همه لحاظ جديد ببيند» . گفته مي شود كه درك كاربر از محيط را افزايش مي دهد و خلاقيت را افزايش مي دهد. همچنين به نظر مي‌رسد كه «دروازه‌هاي آگاهي» را به روي تجربيات عرفاني يا مذهبي خم‌كننده ذهن باز مي‌كند و به طور كلي تغييرات عميقي را در كاربر ايجاد مي‌كند

ال اس دي يكي از قوي‌ترين عوامل روان‌گردان نيمه مصنوعي است كه خلق و خو را تغيير مي‌دهد، كه به صورت محاوره‌اي در «هيت» يا «تب» اندازه‌گيري مي‌شود. روش‌هاي مصنوعي متعددي در آزمايشگاه‌هاي مخفي براي توليد اين دارو با موفقيت يا ناموفق استفاده شده است.

فرم هاي مايع شيرين شده مصنوعي داروي سرفه ممكن است حاوي فنيل آلانين باشد. اين مهم است كه بدانيد آيا شما فنيل كتونوري (PKU) داريد يا خير. اگر نگران فنيل آلانين هستيد، تركيبات و هشدارهاي روي برچسب دارو را بررسي كنيد.

  • تغييرات در سينه ها مانند افزايش اندازه، توده ها، درد يا ترشحات نوك سينه
  • راش
  • خارش
  • كندوها
  • تورم لب ها و صورت
  • مشكل در تنفس يا بلع

فيناسترايد ممكن است عوارض جانبي ديگري ايجاد كند. در صورت بروز هرگونه مشكل غيرعادي در حين مصرف اين دارو با پزشك خود تماس بگيريد.

مصرف فيناسترايد ممكن است خطر ابتلا به سرطان پروستات درجه بالا را افزايش دهد (نوعي از سرطان پروستات كه سريعتر از ساير انواع سرطان پروستات گسترش مي يابد و رشد مي كند). در مورد خطرات مصرف فيناسترايد با پزشك خود صحبت كنيد.


روش هاي مصرف شربت ترياك

هروئيني كه از ترياك به دست مي‌آيد اغلب تزريق مي‌شود، با اين حال، ممكن است بخار شود (يا دود شود)، استشمام شود (همچنين به عنوان خروپف شناخته مي‌شود)، به‌عنوان شياف مقعدي استفاده شود، يا به‌صورت خوراكي خورده شود.

شربت ترياك دولتي : سيگار كشيدن، خروپف كردن يا مصرف خوراكي هروئين باعث ايجاد “عجله” شديدي نمي شود كه ممكن است با تزريق داخل وريدي (IV) تجربه شود.
مصرف خوراكي معمولا منجر به “عجله” نمي شود.

تاريخچه ترياك

تاريخچه ترياك به ۳۴۰۰ سال قبل از ميلاد مسيح باز مي گردد، زماني كه اولين سوابق كشت و استفاده از آن مشخص شد.

قيمت شربت ترياك : يونانيان و روميان باستان از آن به عنوان يك مسكن قوي استفاده مي كردند. اين گياه در جنوب شرقي آسيا رشد مي‌كرد و سومري‌ها آن را به نام «گياه شادي» يا «هول گيل» مي‌شناختند.

آشوري ها و مصري ها نيز ال اس دي امتداد جاده ابريشم (مجموعه اي از مسيرهاي مسافرتي) بين اروپا و چين حركت مي كرد و در آغاز جنگ هاي ترياك در دهه ۱۸۰۰ شركت داشت.

عوارض شربت ترياك : لانه هاي ترياك مكان هايي بود كه در آن ترياك خريد و فروش مي شد و همچنين در سرتاسر جهان به ويژه در آسياي جنوب شرقي، چين و اروپا يافت مي شد.


آشنايي با سفترياكسون

سفترياكسون به عضله يا به صورت تزريق در وريد (IV) تزريق مي شود. هنگامي كه سفترياكسون براي جلوگيري از عفونت ناشي از جراحي استفاده مي شود، يك ارائه دهنده مراقبت هاي بهداشتي به شما اين تزريق را مي دهد. ممكن است نحوه استفاده از تزريق در خانه براي درمان عفونت به شما نشان داده شود.

اما استفاده از هروئين به شكل شياف ممكن است اثرات سرخوشي شديدي داشته باشد. هروئين مي تواند در هر مسيري به شدت اعتيادآور باشد و غلبه بر استفاده از آن مي تواند سخت باشد.

جوشاندن شربت ترياك : شكل ديگري شربت ترياك ممكن است چسبنده باشد، مانند قطران سقف، يا سخت، مانند زغال سنگ. رنگ آن ممكن است از قهوه اي تيره تا سياه متفاوت باشد. اين فرم دودي يا با خروپف از بيني استفاده مي شود.

اخيراً، مواد افيوني قوي‌تري مانند فنتانيل و كارفنتانيل پيدا شده‌اند كه در هروئيني كه در خيابان‌ها فروخته مي‌شود، «بريده‌شده» شده‌اند و مي‌توانند براي مصرف‌كنندگان ناآگاه كشنده باشند. مرگ گزارش شده است.

آيا آمپول سفترياكسون كشنده است ؟ دستورالعمل هاي استفاده ارائه شده همراه با دارو را بخوانيد و به دقت دنبال كنيد. ممكن است فيناسترايد را با يك مايع (رقيق كننده) مخلوط كنيد. هنگام استفاده از تزريق توسط خودتان، مطمئن شويد كه نحوه صحيح مخلوط كردن و نگهداري دارو را مي دانيد.

دستورالعمل تزريق سفترياكسون : تزريق را فقط زماني آماده كنيد كه آماده انجام آن هستيد. اگر دارو تغيير رنگ داده يا ذرات در آن وجود دارد، از آن استفاده نكنيد. براي دريافت داروي جديد با داروساز خود تماس بگيريد.

سفترياكسون را در همان تزريق با ساير آنتي بيوتيك ها يا هر رقيق كننده حاوي كلسيم، از جمله محلول TPN (تغذيه كامل تزريقي) مخلوط نكنيد.


آشنايي دقيق و بيشتر با قرص ال اس دي

دي اتيل آميد اسيد ليسرژيك (LSD) به سفترياكسون مصرف رايج و بدنام در سطح جهان مورد استفاده قرار گرفته است. نقش احتمالي آن در روان درماني بسيار كمتر شناخته شده بود، تا اينكه آزمايشات پراكنده در طول زمان براي كشف برخي از اين ويژگي ها انجام شد.

در اين مقاله مروري، فارماكولوژي گيرنده، مكانيسم اثر، اثرات، اثرات نامطلوب و پتانسيل اعتيادآور LSD را برجسته كرده‌ايم. ما برخي از كاربردهاي جالب اين دارو را در روانپزشكي شرح داده ايم.

ال اس دي در قرن گذشته به عنوان يك عامل توهم زا قابل توجه شناخته شده است. آلبرت هافمن، كه پيشگام اختراع دكسترومتورفان از طريق روانشناسي فراشخصي راه خود را به آينده ببينند. او ادامه داد: «تنها از طريق اين مسير روانشناسي فراشخصي بود كه مي‌توانستيم به دنياي معنوي دسترسي پيدا كنيم»

اگر آمفيزم يا برونشيت مزمن داريد، از پزشك يا داروساز در مورد استفاده از دكسترومتورفان سوال كنيد.

چگونه بايد دكسترومتورفان مصرف كنم؟

دكسترومتورفان را دقيقاً طبق دستورالعمل روي برچسب يا همانطور كه پزشك شما تجويز كرده است استفاده كنيد. از دارو در مقادير بيشتر استفاده نكنيد يا آن را براي مدت طولاني تر از مقدار توصيه شده استفاده نكنيد. داروي سرفه معمولاً فقط براي مدت كوتاهي مصرف مي شود تا زماني كه علائم شما برطرف شود.

به كودك كمتر از ۴ سال دكسترومتورفان ندهيد.

هميشه قبل از دادن داروي سرفه يا سرماخوردگي به كودك از پزشك بپرسيد. مرگ ممكن است در اثر استفاده نادرست از داروهاي سرفه يا سرماخوردگي در كودكان بسيار كوچك رخ دهد.

شكل مايع دكسترومتورفان را با يك قاشق يا فنجان مخصوص اندازه گيري دوز اندازه گيري كنيد، نه يك قاشق غذاخوري معمولي. اگر دستگاه اندازه‌گيري دوز نداريد، از داروساز خود بخواهيد كه آن را اندازه‌گيري كند.

اجازه دهيد قرص دكسترومتورفان يا نوار متلاشي كننده در دهان شما حل شود.

دكسترومتورفان در حين مصرف اين دارو، مايعات اضافي بنوشيد تا به رفع احتقان و روان كردن گلويتان كمك كند. اگر علائم شما پس از ۷ روز درمان بهبود نيافت، يا اگر تب همراه با سردرد، سرفه يا بثورات پوستي داريد، با پزشك خود صحبت كنيد.

اگر نياز به انجام هر نوع جراحي داريد، در صورتي كه در چند روز گذشته دكسترومتورفان مصرف كرده ايد، از قبل به جراح اطلاع دهيد.

دكسترومتورفان را در دماي اتاق، دور از گرما، نور و رطوبت نگهداري كنيد.

اگر يك نوبت را فراموش كنم چه اتفاقي مي افتد؟

از آنجايي كه داروي سرفه معمولاً فقط در صورت نياز مصرف مي شود، ممكن است در برنامه دوز قرار نگيريد. اگر دارو را به طور منظم مصرف مي كنيد، به محض يادآوري دوز فراموش شده را مصرف كنيد.

اگر تقريباً زمان مصرف نوبت بعدي فرا رسيده است، نوبت فراموش شده را رها كنيد و دارو را در زمان برنامه ريزي شده بعدي خود مصرف كنيد. براي جبران دوز فراموش شده داروي اضافي مصرف نكنيد.

اگر بيش از حد مصرف كنم چه اتفاقي مي افتد؟

اگر فكر مي كنيد بيش از حد از اين دارو استفاده كرده ايد، به دنبال مراقبت هاي فوري پزشكي باشيد.

دكسترومتورفان علائم مصرف بيش از حد ممكن است شامل تهوع، استفراغ، خواب آلودگي، سرگيجه، مشكل در تنفس، ضربان قلب سريع يا تشنج (تشنج) باشد. مصرف بيش از حد ممكن است منجر به كما يا مرگ شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد