كاشت مو تهران

۲ بازديد

عمل كاشت مو ثابت شده است كه موثر است و نتايج بسيار موفقيت آميزي دارد. به طور متوسط، ميزان موفقيت واحدهاي فوليكولي پيوند شده يا پيوندها بسيار بالا و حدود ۹۹٪ است. با اين حال، براي به دست آوردن اين نتايج مثبت، ابتدا بايد جوانب مثبت و منفي كاشت مو را درك كنيد. به عنوان مثال، درمان يك روش جراحي است كه به يك دوره بهبودي نياز دارد.

كاشت مو روشي است كه در آن فوليكول‌هاي موي سالم از يك ناحيه از پوست سر برداشته شده و براي پر كردن مناطقي كه از ريزش مو رنج مي‌برند، پيوند مي‌شوند. از آنجايي كه موهاي پيوند شده سالم هستند، مقاومت ژنتيكي خود را در برابر اثرات دي هيدروتستوسترون، شكل فعال تستوسترون در بافت‌هاي بدن حفظ مي‌كنند. اين بدان معناست كه پس از كاشت موها، به رشد خود ادامه مي دهند و ديگر تحت تاثير ريزش مو قرار نخواهند گرفت.

پيوند مو

دوره بعد از عمل
اين روش به صورت سرپايي در يك روز انجام مي شود. نيازي به بستري شدن در بيمارستان و گوشه گيري از زندگي روزمره ندارد. زخم هاي كوچكي كه قطر آنها معمولاً بزرگتر از علامت تزريق نيست، در عرض چند روز بدون ايجاد كبودي و تورم كه اغلب در حين جراحي ديده مي شود، بهبود مي يابند.

همچنين به عنوان كاشت مو شناخته مي شود، كاشت مو را مي توان با استفاده از دو روش مختلف انجام داد: استخراج واحد فوليكولي يا برداشتن و پيوند يك واحد فوليكولي يك به يك، يا جراحي نوار واحد فوليكولي (FUSS)، كه در آن نواري از پوست سر برداشته مي شود. به چندين ميكروگرافت كه حاوي تكه هاي كوچك مو است تقسيم مي شود.

چه كسي كانديداي مناسب براي كاشت مو است؟

  • ريزش موي تدريجي و ارثي
  • ريزش موي تروماتيك
  • ريزش مو به دليل بيماري نيست

اهداف و انتظارات واقع بينانه

در طول مشاوره اوليه خود چه انتظاري داريد:

دكتر شامپاين سابقه پزشكي شما را بررسي مي كند و يك معاينه فيزيكي انجام مي دهد. براي پاسخ به سؤالات در مورد شرايط پزشكي فعلي و گذشته آماده باشيد.

براي تعيين گزينه هاي درماني و نامزدي شما براي كاشت مو، دكتر شامپاين مناطقي از پوست سر شما را بررسي و اندازه گيري مي كند تا كيفيت، تراكم و بافت موهاي شما و همچنين تعداد گرافت هايي كه براي نتايج مطلوب مورد نياز است را تعيين كند.

كاشت طبيعي مو

از گوش دادن به موسيقي گرفته تا تماشاي فيلم، كارهاي زيادي وجود دارد كه مي‌توانيم انجام دهيم تا شما را مشغول نگه داريم. علاوه بر اين، كاركنان ما هميشه آماده كمك هستند. ما چندين دهه است كه اين روش را انجام داده‌ايم و هميشه شاد، بشاش و پرحرف هستيم، كه متوجه خواهيد شد به گذر زمان بسيار سريع كمك مي‌كند.

دي هيدروتستوسترون (DHT) يك آندروژن است كه بيشترين ارتباط را با ريزش موي مردان دارد. فوليكول هاي مو تحت تأثير DHT مي ريزند و در آينده موهاي تازه در حال رشد با هر چرخه بعدي نازك تر، ضعيف تر و كوتاه تر مي شوند و فاز رشد خود كوتاه مي شود.

اين فرآيند مي تواند از چندين سال تا چندين دهه طول بكشد، اما در نهايت آنها از بين مي روند و يك نقطه براق طاس ايجاد مي كنند. ريزش موي مردانه نيز ممكن است در زنان رخ دهد.

چه كسي بايد تحت تاثير قرار گيرد و نتايج مورد انتظار

كاشت مو روشي است كه هم براي مردان و هم براي زناني كه از درجه خاصي از ريزش مو رنج مي‌برند قابل انجام است، اگرچه مردان بيشتر و زودتر از زنان به آن مبتلا مي‌شوند. براي مثال، طاسي با الگوي مردانه يا آلوپسي آندروژنتيك، بيشتر در مردان از سن ۳۵ سالگي شروع مي شود. برخي موارد اين بيماري را در مردان ۲۰ ساله گزارش كرده اند.

كاشت مو را مي توان به افرادي توصيه كرد كه ريزش موي دائمي يا موقت آنها به دليل يكي از موارد زير باشد:

ژنتيك – طاسي با الگوي مردانه به طور كلي با ژنتيك مرتبط است، به ويژه حساسيت فرد به محصول جانبي تستوسترون به نام دي هيدروتستوسترون (DHT)، كه مي تواند در روش كوچك شدن فوليكول هاي مو اختلال ايجاد كند و به مو اجازه رشد دهد.

شرايط زمينه اي – برخي از بيماران از انواع خاصي از بيماري هاي خودايمني مانند لوپوس رنج مي برند، جايي كه سيستم ايمني بدن رشد مو در فوليكول ها را به عنوان يك تهديد در نظر مي گيرد و در نتيجه از رشد آن جلوگيري مي كند يا آن را مستعد ريزش سريع مي كند.

داروها – برخي از داروها، مانند داروهايي كه در شيمي درماني استفاده مي شوند، مي توانند باعث ريزش مو شوند، زيرا براي از بين بردن انواع سلول ها، به ويژه آنهايي كه با سرعت فزاينده اي تقسيم مي شوند، طراحي شده اند.

برخي فعاليت‌ها – افرادي كه موهاي خود را به شدت مي‌مالند يا مي‌كشند، مانند هنگام خشك كردن آن با حوله، ممكن است دچار ريزش مو شوند.

تروما – براي مثال قربانيان سوختگي ممكن است موهاي خود را به عنوان بخشي از آسيب از دست بدهند.

اگرچه كاشت مو مي تواند هم براي مردان و هم براي زنان مفيد باشد، اما براي همه مناسب نيست. يكي از معيارهاي ضروري وجود موي قابل توجه از ناحيه اهداكننده به ويژه پشت و كنار سر است. همچنين، در حالي كه نتايج مي‌توانند دائمي باشند، اين فرآيند هيچ بيماري زمينه‌اي را كه باعث ريزش مو شود، درمان نمي‌كند.

خطرات و عوارض احتمالي پيوند مو

خطرات اصلي مرتبط با اين روش، زخم و ناراحتي يا درد دائمي در هر دو ناحيه اهداكننده و گيرنده پس از عمل است. عوارض جانبي ديگري مانند خونريزي، عفونت، رشد ناهموار مو و عود ريزش مو اتفاق مي افتد اما بسيار نادر است.

با آماده شدن مو براي كاشت، جراح ضد عفوني كننده را روي محل گيرنده اعمال مي كند و سوراخ يا برش هايي را ايجاد مي كند كه فوليكول ها يكي يكي منتقل مي شوند.

اگر قرار باشد از تكنيك FUE استفاده شود، جراح و تيمش واحد فوليكولي را يكي يكي برمي‌دارند و نقطه‌هاي ريز را به‌جا مي‌گذارند. اگر FUSS باشد، جراح نواري از پوست سر را با استفاده از چاقوي جراحي برمي دارد و پوست سر را مي دوزد و به موهاي مجاور اجازه مي دهد آن را بپوشانند. سپس تيم جراح شروع به جداسازي پوست سر به چندين ميكروگرافت متشكل از ۵ تار مو مي كند.

ظاهري به دست آوريد كه ضخامت موهاي شما را بهبود بخشد و در عين حال كاملا طبيعي به نظر برسد. اگر به دنبال اصلاح موهاي نازك، لكه دار و يا عدم وجود موهاي صورت هستيد، دكتر شامپاين كاشت مو را در ناحيه ابرو، سبيل و ريش نيز انجام مي دهد.

در مورد داروهايي كه در حال حاضر مصرف مي‌كنيد يا اخيراً مصرف كرده‌ايد، و همچنين هر گونه جراحي كه انجام داده‌ايد، صحبت كنيد. بسيار مهم است كه به ما بگوييد آيا به هر دارويي حساسيت داريد يا خير.

علاوه بر اين، براي پرونده پزشكي خود عكس مي گيريد. در طول مشاوره، دكتر شامپاين با شما در مورد دلايل تمايل شما به كاشت مو و انتظارات شما از نظر ظاهري بعد از عمل صحبت خواهد كرد.

علاوه بر اين، دكتر شامپاين سابقه ريزش مو و همچنين الگوهاي ريزش مو در خانواده شما را بررسي مي كند. همچنين مي توانيد عكس هاي تاييد شده قبل و بعد از بيماران دكتر شامپاين را مشاهده كنيد.

دلايل كاشت مو در تهران

  • آلوپسي آندروژنتيك كه سهم بزرگي از تمام ضررها است (تقريباً ۹۳٪)
  • آلوپسي سيكاتريسيال (آسيب، سوختگي، اسكار بعد از عمل)
  • آلوپسي كششي (تريكوتلومانيا و مواردي كه دم ها محكم ساخته مي شوند)
  • اصلاح خط جلويي رشد مو

عواملي كه باعث تشديد ريزش مو مي شوند، استرس (رواني، جسمي و …) و همچنين تشعشعات (اشعه ماوراء بنفش) است.

روش عمل بدون بخيه به نام FUE (FOLLICULAR UNIT EXTRATION) در كلينيك اوكي سنتر خاركف انجام مي شود كه به روزترين و ايمن ترين روش محسوب مي شود. اسكار باقي نمي گذارد و حداقل دوره توانبخشي را دارد.

عمليات در ۳ مرحله انجام مي شود:

مرحله اول كشيدن گرافت مو (گرافت يك گروه مو متشكل از ۱ تا ۳ تار مو) با استفاده از تجهيزات FUE است. تحت بي حسي موضعي بدون ايجاد ناراحتي براي بيمار انجام مي شود.

مرحله دوم تشكيل ريز سوكت ها در ناحيه گيرنده است.

مناطق قابل پيوند
بيشتر پيوندها در پوست سر (قسمت پيشاني، بالا و گيجگاهي) انجام مي شود. اما كاشت مو در ناحيه ابرو، ريش و سبيل نيز انجام مي شود. در اين مورد عمل زيبايي شناختي دارد زيرا عدم رشد مو باعث ناراحتي رواني قابل توجهي براي بيماران مي شود.

مرحله سوم، كاشت تكه تكه گرافت‌هاي موي قبلاً استخراج شده با پنس ميكروجراحي است (كه به صورت شطرنجي انجام مي‌شود كه طبيعي‌ترين و زيباترين ظاهر را ايجاد مي‌كند).

نتيجه عمليات
همانطور كه قبلا ذكر شد، اين روش ۱۰۰٪ نتيجه را تضمين مي كند. ميزان بقاي مو تا ۹۸٪ است. هورمون DHT به موهاي پيوند شده حمله نمي كند زيرا توسط آن به عنوان پس سري درك مي شود. در نتيجه موهاي كاشته شده براي تمام عمر باقي مي مانند.

با استفاده از آخرين پيشرفت هاي تكنولوژي، مي توانيد موهايي داشته باشيد كه مادام العمر ماندگار شوند. هنگامي كه جلسات شما كامل شد، ديگر هرگز موهاي كاشته شده خود را از دست نخواهيد داد.

يكي از معايب احتمالي جراحي كاشت مو اين واقعيت است كه اين يك روش جراحي است كه باعث ترس برخي از بيماران ما مي شود. با اين حال، در آريزونا پوست، ما مي دانيم و درك مي كنيم كه چرا ممكن است شما احساس ناراحتي كنيد. با در نظر گرفتن اين موضوع، ما هر كاري از دستمان بر مي‌آيد انجام مي‌دهيم تا اطمينان حاصل كنيم كه قبل، حين و بعد از جراحي، آرام، راحت و به خوبي از او مراقبت مي‌شود.

به عنوان مثال، در روز عمل شما، يك آرام بخش بسيار سبك براي كمك به آرام كردن اعصاب شما ارائه مي دهيم. ما همچنين راه‌هاي متعددي داريم كه به شما كمك مي‌كند ذهن خود را از خود جراحي دور نگه داريد.

رشد مو از ۲ ماه پس از كاشت شروع مي شود، نتيجه نهايي پس از ۱ سال مشاهده مي شود.

توجه به اين نكته حائز اهميت است كه اين نتيجه مستقيماً به اجراي كليه توصيه ها و تجويزهاي متخصص بستگي دارد.

آمادگي براي مراحل قبل كاشت طبيعي مو

بسته به سن و سلامت عمومي شما، ممكن است آزمايش هاي خاصي قبل از عمل ضروري باشد. ما در مورد اين موارد با شما صحبت خواهيم كرد و مطمئن خواهيم شد كه قبل از انجام عمل جراحي انجام شده است.

اگر سيگاري هستيد، دكتر شامپاين به شما توصيه مي كند كه هم قبل از جراحي و هم در طول دوره نقاهت سيگار را ترك كنيد، زيرا سيگار جريان خون را در پوست كاهش مي دهد و مي تواند روند بهبودي را كند كند.

علاوه بر اين، سيگار خطر آسيب بافتي را افزايش مي دهد. با ترك سيگار، توانايي خود را براي بهبودي و بهينه سازي نتايج بعد از عمل بهبود مي بخشيد. اگر براي ترك سيگار به كمك نياز داريد، خوشحال مي شويم به شما كمك كنيم.

بايد از مصرف برخي داروها هم قبل و هم بعد از جراحي مانند آسپرين، داروهاي ضد التهابي و مكمل هاي گياهي كه مي توانند خونريزي را افزايش دهند، اجتناب شود. ما ليستي از تمام داروهايي كه بايد از مصرف آنها اجتناب كنيد در اختيار شما قرار مي دهيم.

براي روز جراحي نيز بايد برنامه‌ريزي كنيد كه كسي شما را به مطب ما بياورد و از آن برگردد و حداقل شب اول بعد از آن با شما بماند. اگر مراقبي در دسترس نباشد، يا اگر ترجيح مي‌دهيد در خلوت بهبودي خود را حفظ كنيد، كاركنان دفتر ما خوشحال مي‌شوند كه مراقبت‌هاي بعد از عمل را براي شما با مركز مراقبت پس از عمل در سطح جهاني ما برنامه‌ريزي كنند.

كاشت مو طبيعي

براي آشنايي بيشتر با جراحي كاشت مو، ابتدا بخوانيد تا با مزايا و معايب مختلف اين روش آشنا شويد و دوم، بدانيد كه آيا كانديداي پيوند هستيد يا خير.

جراحي كاشت مو يك روش جراحي بسيار پيچيده است كه رشد موهاي سالم را در نواحي طاس يا نازك تضمين مي كند. در آريزونا پوست، ما از انقلابي ترين نوع كاشت مو به نام پيوند واحد فوليكولي يا FUT استفاده مي كنيم.

اين نوع عمل با كاشت موهاي طبيعي شما در گروه هاي يك تا چهار فوليكولي انجام مي شود كه به آنها واحدهاي فوليكولي مي گويند. برداشت مو در واحدهاي فوليكولي فرآيند پيوند را آسان مي كند، ظاهر نتايج نهايي شما را بهبود مي بخشد و احتمال پيوند موفق را افزايش مي دهد.

رويه كاشت مو تهران چگونه كار مي كند؟

متخصص كاشت مو ابتدا ميزان ريزش مو را ارزيابي مي كند و بهترين محل ممكن اهدا كننده را تعيين مي كند. مهم است كه موهاي اطراف محل اهدا كننده براي پنهان كردن زخم هاي احتمالي كافي باشد، كه يكي از عوارض جانبي رايج اين روش است.

پس از تكميل ارزيابي، جراح اقدام به پيوند مي كند. بيمار با بي حسي آرام بخش و موضعي تجويز مي شود، البته در برخي موارد بيهوشي عمومي نيز ارائه مي شود. سپس محل اهدا كننده كاملاً تميز مي شود و با ضد عفوني كننده استفاده مي شود.

بسته به ميزان موهايي كه بايد برداشت و پيوند شود، جراحي كه به صورت سرپايي انجام مي شود، ممكن است حداقل چهار تا هشت ساعت طول بكشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد